بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی چیست؟

همه ما این را می دانیم و بر کسی پوشیده نیست که توسعه روابط با مشتریان نیازمند کار و تلاش و تبلیغات است. اگر می خواهید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، نمی توانید منتظر بمانید تا آنها به سراغ شما بیایند. شما باید فعال باشید و مسیر ای را دنبال کنید که آنها هستند و افراد مدام در حال جابه جایی هستند و  تنها چیزی که می تواند با آنها در ارتباط بود دستگاه های تلفن همراه است که همیشه در جیب خود دارند و به نوعی تکنیک وفادارسازی مشتری را انجام دهید. بنابراین پیام‌های متنی همراه با ایمیل، واتس‌اپ و یک خط ثابت تلفن همراه  برای شما ارسال می‌شود. این امر باعث شده است که بازاریابی پیامکی یکی از مؤثرترین  روش های  برقراری ارتباط با مشتریان در صورت انجام صحیح باشد.

بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS) نوعی بازاریابی است که صاحبان کسب و کار از آن برای ارسال تبلیغات به مشتریان از طریق پیام های متنی استفاده می کنند. به عبارت دیگر شکلی از بازاریابی تلفن همراه است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد پیام‌های متنی را برای مشتریان و مشتریان احتمالی ارسال کنند. این پیام‌ها می‌توانند هر چیزی باشند، از پیشنهادات و تخفیف‌های تبلیغاتی گرفته تا یادآوری‌های قرار و اعلان‌های ارسال. مانند ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی نیز انتخابی است، به این معنی که مشتریان باید در آن ثبت نام کنند.

بازاریابی پیامکی یک راه  بسیارعالی برای دستیابی به مخاطبان هدف با یک پیام مختصر و واضح است. به عنوان مثال، اگر در حال اجرای یک فروش یا تبلیغات آخر هفته هستید، می توانید از طریق پیامک به مشتریان خود اطلاع دهید. یا اگر صاحب یک رستوران هستید، می‌توانید پیام‌های اس ام اسی را با تخفیف‌های روزانه خود ارسال کنید.

بازاریابی پیامکی چیست؟
وفادارسازی مشتری

مزایای بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی مزایای متعددی نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال دارد از جمله آنها:

سریع است

بازاریابی پیامکی از چند جهت سریع است. برخلاف رسانه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، نیازی به طراحی هیچ تصویری برای مطابقت با محتوای خود ندارید. پیام‌های متنی نیز دارای محدودیت کاراکتر هستند، بنابراین نیازی به نوشتن هم ندارید. تولید و ارسال آنها سریع و آسان است.

ثانیاً، متون می توانند سریعتر از پست یا ایمیل اینستاگرام به دست گیرندگان شما برسند. مشتریان شما هنگام دریافت پیامک، اعلان‌های فوری در تلفن خود دریافت می‌کنند. نسبتاً، آنها باید مرحله اضافی باز کردن یک برنامه رسانه اجتماعی یا مشتری ایمیل را برای مشاهده سایر اشکال بازاریابی شما انجام دهند.

نرخ خواندن پیام تقریباً عالی دارد

اگر می‌خواهید مردم پیام‌های شما را باز کنند، ارسال پیام‌های متنی مؤثرترین راه برای وادار کردن آنها به انجام این کار است. متون بازاریابی در 98٪ مواقع باز می شوند، که تقریباً به 100٪ کامل نزدیک می شود.

نرخ پاسخگویی بالایی دارد

از آنجایی که نرخ باز شدن پیامک بالاست، نرخ پاسخگویی آن نیز بالاست. میانگین نرخ پاسخ برای یک پیام بازاریابی پیامکی 45٪ است، در حالی که نرخ کلیک ایمیل معمولاً بالاتر از 7٪ نمی باشد. مشتریان به طور قابل توجهی بیشتر بر روی پیوندی که شما از طریق متن ارسال می کنید در مقابل ایمیل کلیک می کنند.

انواع بازاریابی پیامکی

به دلایل مختلفی می تونید استراتژی بازاریابی پیامکی انبوه ایجاد کنید. بسته به چیزی که می خواهید به آن برسید، می توانید انواع مختلفی از بازاریابی پیامکی را انتخاب کنید و آنها را ترکیب کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

پیامک تبلیغاتی

پیامک معاملاتی

اس ام اس یک طرفه

اس ام اس دو طرفه

برای راهنمایی و دریافت مشاوره می تونید با مشاوران ما در اکو اس ام اس تماس برقرار کنید.

برای شروع بازاریابی پیامکی باید چه کاری انجام دهید:

فهرستی از مشتریانی و یا شماره هایی که در محدود منطقه تان هستند تهیه کنید

قبل از ارسال یک کمپین تبلیغاتی پیامکی، اطمینان حاصل کنید که لیست گیرندگان شما اجازه ارسال پیام را به شما داده اند. افرادی را که نمی توانید وضعیت مجوز آنها را تأیید کنید، حذف کنید. نرم‌افزار وفاداری می‌تواند به شما در جمع‌آوری اطلاعات مشتری کمک کند و اطمینان حاصل کند که مطابقت خود را حفظ می‌کنید.

از ابزاری برای ارسال پیام های خود استفاده کنید

شما به نرم‌افزاری نیاز دارید که به شما کمک کند بازاریابی پیامکی خود را خودکار کنید، چون شما وقت ندارید به صورت دستی به هر مشتری پیامک بزنید. برخی از خدمات هستند که صرفاً بازاریابی پیامکی را ارائه می دهند، اما می توانید از طریق اکو اس ام اس این کار را به راحتی انجام بدید.

پیام خود را آماده کنید

لازم نیست متون شما به اندازه یک ایمیل طولانی باشد. در واقع هر چه کوتاهتر باشد بهتر است. سعی کنید به حدود 160 کاراکتر باشه که تقریباً یک یا دو جمله است. در پیام خود، به سرعت خودتون رو معرفی کنید تا مشتریان شما بدونند که شما چه کسی هستید. سپس، به آنها بگویید که چرا به آنها پیام می دهید

اس ام اس را می توان به روش های مختلف استفاده کرد. اکو اس ام اس  برخی از رایج‌ترین موارد استفاده را با شما به اشتراک می‌گذارد تا به شما ایده بهتری درباره کارهایی که می‌تونید با پیامک انجام بدید و اینکه چگونه می‌توند به کسب‌وکارتان کمک کند، ارائه  می دهد:

تبلیغات کوتاه مدت برای مشاغل خرده فروشی یا تجارت الکترونیک

تبلیغات یک راه عالی برای هدایت افراد بیشتری به فروشگاه یا وب سایت شما هستند. اگر در حال انجام یک فروش یا تبلیغات با زمان محدود هستید، بدیهی است که می خواهید تا حد امکان افراد بیشتری در مورد آن با خبر شوند با اکو اس ام اس در ارتباط باشید. اکو اس ام اس یک راه عالی برای برقراری ارتباط با این پیشنهادات هستند، به خصوص اگر می خواهید مشتریان را در حین  انجام فعالیت های روزانه مطلع کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که آنها از دست نمی دهند زیرا پیام را به موقع دریافت نکرده اند.

به روز رسانی فوری در مورد رویدادها یا سفارشات مشتری

هرچه تعداد افراد بیشتری در این رویداد شرکت کنند، انتقال اطلاعات لازم به همه چالش برانگیزتر می شود. با پیامک، می توانید به راحتی هر گونه تغییر، لغو، اطلاعات عمومی یا به روز رسانی را با تعامل زمان واقعی بهتر از ایمیل یا سایر کانال ها در میان بگذارید.

یادآوری قرار

اگر کسب‌وکار شما در زمان‌های قرار ملاقات برنامه‌ریزی‌شده اجرا می‌شود، پس می‌دانید که از اینکه مشتریان زمان‌های قرار را فراموش کرده  باشند و یا دیر حاضر می‌شوند، ناامید شده‌اید. حتی ناامید کننده تر، مشتریان به هیچ وجه حاضر نمی شوند. این نه تنها برنامه شما را از بین می برد، بلکه زمان شما را نیز تلف می کند. این بدان معنی است که شما ممکن است قرارهای دیگر را رد کرده باشید زیرا آن زمان قرار ملاقات گرفته شده است. ارسال پیام‌های متنی یادآور راهی فوق‌العاده برای اطمینان از اینکه مردم قرارهای خود را فراموش نمی‌کنند است. به سادگی از اتوماسیون بازاریابی برای تنظیم یک متن خودکار برای پیگیری هر رزرو قرار استفاده کنید.

هشدارهای داخلی

اگر تعداد زیادی کارمند دارید، ارسال پیام‌های فوری (به‌روزرسانی‌های اضطراری و غیره) به یک‌باره برای همه دشوار است. می‌توانید برای آن‌ها ایمیل بفرستید، اما ممکن است آن را نبینند (می‌دانم که اغلب اوقات خارج از محل کار ایمیل کاری خود را چک نمی‌کنم). پیامک یک راه عالی برای تضمین این است که همه پیام شما را به موقع دریافت می کنند.

چه کسانی می توانند از خدمات بازاریابی پیامکی بهره مند شوند؟

پیام‌های متنی می‌توانند مکمل خوبی برای تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ شما باشند، فرقی نمی‌کند مالک یک کسب‌وکار کوچک باشید یا  رئیس ارتباطات شرکتی. آنها عملکرد منحصر به فرد ارتباط اطلاعات بسیار فوری را به روشی بسیار قابل اعتماد انجام می دهند.

اما، مشاغل خاصی وجود دارند که از مزایای بازاریابی پیامکی استفاده می کنند مانند:

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک: چه در حال ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا تأییدیه‌های سفارش یا ارسال باشید، پیامک یک کانال بازاریابی تجارت الکترونیک عالی است.

شرکت های مسافرتی: پیامک برای شرکت های مسافرتی ضروری است زیرا مشتریان در حال حرکت به اطلاعات لحظه ای نیاز دارند. این شامل به روز رسانی زمان پرواز، تغییر دروازه، لغو، هشدار آب و هوا و بسیاری موارد دیگر است.

مشاغل خدماتی که نیاز به قرار ملاقات دارند: یادآورهای پیامکی ارسال کنید تا مشتریان شما هرگز قرار ملاقات دیگری را از دست ندهند. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های هدر رفته در عدم حضور و قرار ملاقات های دیرهنگام می شود.

سازمان های بزرگ با بیش از 100 کارمند: برای اطلاعات فوری، ایمیل بسیار کند است. استفاده از پیامک برای ارتباطات داخلی شما بهترین راه برای اطمینان از اینکه هر کارمند اطلاعاتی را که می خواهید برای آنها ارسال کنید در زمان مناسب دریافت می کند.

آیا بازاریابی پیامکی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟

اگر تا کنون از ایمیل برای تبلیغات خود استفاده می کنید، سعی کنید بازاریابی پیامکی را نیز در برنامه  خود قرار دهید. اکنون باید درک بهتری از بازاریابی پیامکی داشته باشید و اینکه چرا این بازاریابی عالی است. در اینجا خلاصه ای سریع از برخی از جوانب مثبت آورده شده است:

به موقع

تحویل قابل اعتماد

ارتباط مستقیم با مشتری

مشارکت بالا

استراتژی بازاریابی ایمیلی شما را تحسین می کند

یک پاسخ به “بازاریابی پیامکی چیست؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شش =