چگونه مشتریان خود را وفادار کنیم؟
وفادارسازی مشتری
وفادارسازی مشتریان یکی از روش موثر بازاریابی پیامکی می باشد. قبل از اینکه بتواند از فروش سود ببرد، باید یک استراتژی داشته باشید چون بدون تعیین اهداف برای چند سال آینده، بدون داشتن ایده در مورد مسیرهای توسعه، ابزارهای بازاریابی و مخاطبان هدف، ارتقاء غیرممکن است، بنابراین شما نیاز به یک راه عالی و زود بازده برای کسب و کارهایتان دارید. گسترش فناوری های در بازارها بر اساس بهینه سازی موتورهای جستجو، تبلیغات هدفمند و متنی، بازاریابی محتوا و ارتقاء سیستم های پیامکی است. نه تنها جذب مخاطبان هدف، بلکه حفظ آنها نیز مهم است و آنها را متقاعد می کند که استفاده از فناوری جدید کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد و درد مشتری را برطرف می کند. در کنار این، فروش نیز رشد می کند و سودآوری نیز افزایش می یابد.
استراتژی بازاریابی پیامکی انبوه چیست؟
اگر می خواهید شاهد افزایش فروش و افزایش ارتباط و همکاری باشید، استراتژی بازاریابی پیامکی انبوه بخش مهمی از تلاش های بازاریابی متنی شما است. شما می توانید پیامک های تبلیغاتی و معاملاتی را به طور همزمان برای هزاران مشتری ارسال کنید. اما انجام آن به صورت استراتژیک به شما کمک می کنه تا متون را در بازاریابی کلی خود بکنجانید و به مجموعه عظیمی از مشتریان هدف خود برسید، فروش و به روز رسانی را ارتقا دهید و اطلاعات دیگری را در هماهنگی با کانال های دیگر ارسال کنید.
پیامهای متنی میتوانند به شما کمک کنند تا روابط قابل اعتمادی را با مشتریان خود تقویت کنید، که میتواند وفاداری به برند و در نهایت حفظ مشتری را افزایش دهد. در واقع، بیش از 55 درصد از مصرفکنندگان میگویند که پیامک را به سایر کانالهای بازاریابی ترجیح میدهند زیرا فوری و راحت است. علاوه بر این، حدود 70 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از تلفن های خود برای تعامل با برنامه های وفاداری استفاده کنند. البته وفاداری یک شبه اتفاق نمی افتد. شما باید آن را در حالی که از رقبا متمایز هستید به دست آورید. اما تلاش ارزشمند است. هرچه حفظ مشتری شما قوی تر باشد، درآمد کسب و کار شما نیز بیشتر خواهد بود. اکو اس ام اس می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند و موفقیت شما در کسب و کارتان را افزایش دهید.
راههای بیشماری وجود دارد که میتوانید با استفاده از این تجربیات پیامکی مبتنی بر داده، برنامه وفاداری مشتری خود را بهبود ببخشید، اما در اینجا به موارد برتر برای دستیابی به مشتری مناسب در لحظه مناسب با پاداشهای مناسب را به شما پیشنهاد میکنیم.
یکی از سریعترین راهها برای جلب وفاداری به برند، ارتباط با مخاطبانی است که از قبل وجود دارند، مانند مشترکین پیامک شما. برنامه های وفاداری به عنوان راهی برای جذب و حفظ مشتریان، پاداش ها، تخفیف ها و سایر مشوق های ویژه است. آنها برای تشویق خرید و فروش مکرر طراحی شده اند و به افراد برای وفاداری به فروشگاه یا برند پاداش می دهند. شما می توانید با آسان کردن ارسال یک کلمه کلیدی به یک شماره تلفن خاص، ثبت نام کنندگان را تشویق کنید. همچنین می توانید به طور مرتب با اعضای برنامه وفاداری خود با متن هایی و با ارسال پیامک ارتباط برقرار کنید که مزایای برنامه شما را ارائه می دهند. فقط مطمئن شوید که به وفاداری خود احترام می گذارید، هم در زمان ارسال پیام های متنی و هم در دفعات ارسال آن پیامک ها به مشتریان پاداش می دهد.
پیامک تبلیغاتی مناسب طراحی کنید و به لیست مشترکین فعلی خود ارسال کنید که در آن نحوه عملکرد برنامه وفاداری شما و انواع مزایایی که آنها می توانند به عنوان عضو انتظار داشته باشند، مانند درصد تخفیف در خریدهای آتی، توضیح دهد. با آموزش مشترکین پیام کوتاه خود به این روش، می توانید هیجان برنامه وفاداری خود را ایجاد کنید و رشد عضویت را به حداکثر برسانید.
و همین امر می تواند برای اعضای وفادار فعلی شما نیز صادق باشد! از ابزارهای مختلف جمعآوری مشترکین در برند استفاده کنید و به اعضای وفادار امتیاز برای تبدیل شدن به مشترک پیامک پاداش دهید – 76٪ از اعضا برنامه وفاداری را برای برقراری ارتباط با نام تجاری مورد علاقه خود از طریق پیامک انتخاب میکنند. اکو اس ام اس می تواند این مسیر را برای شما مرتفع کند و مشتریان شما را حفظ کند.
اطلاعات مفیدی ارائه دهید
تمام سوالات متداولی که کسب و کار شما معمولا از مشتریان و مشتریان بالقوه پاسخ می دهد را در نظر بگیرید. شما می توانید با ایجاد یک کمپین آموزشی پیام کوتاه برای مشتریان جدید، حداقل به برخی از این سوالات پاسخ داده باشید. به اطلاعات مختصری فکر کنید که به نفع مشتریان شما باشد (و نه آزار دهنده). هدف این است که به مشتریان خود آموزش دهید تا بتوان از هر گونه سردرگمی که می تواند آنها را از ماندن با شما منصرف کند، جلوگیری کنید. بهعلاوه، اگر بتوانند با هر سؤال بعدی به متنهای شما پاسخ دهند، قدردانی خواهند کرد.
درخواست بازخورد از مشتریان
درخواست بازخورد مشتری برای هر کسب و کاری ضروری است. به این ترتیب می توانید بفهمید که آیا انتظارات را برآورده می کنید یا فرصت هایی برای بهبود وجود دارد (یا شاید ترکیبی از هر دو) یا نه؟. جمعآوری بازخورد از طریق پیامهای متنی، تحویل آن به شما را برای مشتری بسیار آسانتر میکند. می توانید مستقیماً سؤالات را پیامک کنید یا حتی پیوندی به نظرسنجی بدهید.
ارائه خدمات عالی به مشتریان
ارتباط سریع و در عین حال همدلانه کلید خدمات عالی به مشتریان است. پیامهای متنی روشی فوقالعاده برای ارتقای سطح تجربه خدمات مشتری برای مشتریان است. این به طور مستقیم بر میزان حفظ مشتری شما تأثیر می گذارد. با این حال، شما می توانید در مورد آن نیز فعال باشید. میتوانید یادآورهای پرداخت، یادآوریهای قرار، تأییدیههای سفارش و بهروزرسانیهای ارسال را پیامک کنید. همه این گزینه ها برای مشتریان شما ارزش ایجاد می کنند. این کار را می توان با اکو اس ام اس به راحتی انجام بدهید.
از شخصی سازی در پیام های متنی خود استفاده کنید
با استفاده از بخشبندی و شخصیسازی در پیامهای متنی خود، نه تنها پیام مناسب را در زمان مناسب به شخص مناسب میرسانید، بلکه باعث میشوید مشتری احساس خاص بودن کند. هر چه آنها احساس خاص تری داشته باشند، نرخ حفظ مشتری شما بالاتر است.
به عنوان مثال، استفاده از نام کوچک آنها و گفتن اینکه دلتان برای آنها تنگ شده است، زیرا آنها چند ماه است که از شما خرید نکرده اند، می تواند به طور مؤثرتری آنها را وادار کند که به تجارت شما بازگردند. همچنین می تواند به سادگی تبریک تولد مشتری و ارائه یک تخفیف ویژه باشد.
از نظر استراتژیک، هرچه بیشتر بتوانید لیست مخاطبین خود را در بخش های مرتبط گروه بندی کنید، بهتر است. وقتی به طور همزمان با همه صحبت می کنید، اثربخشی تلاش های خود را از دست می دهید.
همانطور که در حال تلاش برای بهبود حفظ مشتری از طریق پیامهای متنی هستید، بازاریابی دیجیتال خود را با اکو اس ام اس ارتقا دهید. ویژگیها شامل خودکار کردن وظایف مختلف بازاریابی، تقسیمبندی پویا مخاطب و موارد دیگر است. اکو اس ام اس پلتفرم همه کاره برای ایجاد سرنخ های بیشتر بازاریابی و خودکارسازی فروش است.
اکو اس ام اس یک پلتفرم بازاریابی است که فروش خروجی، دسترسی به مشتری و پیگیری را برای ایجاد تقاضای بالاتر، 100 برابر هزینه مقیاسپذیرتر به ازای هر مشتری اکتسابی در مقایسه با تبلیغات سنتی، خودکار میکند و تعامل بالاتری را از طریق بازاریابی ایمیل شخصی و پیام متنی ایجاد میکند.
برای افزایش مشارکت در برنامه وفاداری، یادآورهای موجودی امتیاز ارسال کنید
وقتی مشتریان متوجه شوند که در نهایت امتیاز وفاداری کافی برای کسب پاداش دارند، ممکن است انگیزه آنها برای خرید بعدی چند برابر شود. آنها را با پیامهای متنی هدفمندی که موجودی امتیاز فعلیشان چقدر است، میزان امتیازی که با خرید مجدد می توانند کسب کنند، یا مقدار بیشتری که برای باز کردن یک تخفیف یا امتیاز جدید باید جمع کنند، پیامک کنید این کار باعث می شود مخاطبان شوق بیشتری برای مراجعه مجدد به شما داشته باشند. برندهایی که ارتباط ثابتی با این بهروزرسانیها حفظ میکنند، میتوانند انتظار افزایش در تعامل با مشتری، مشارکت در برنامه وفاداری و حفظ مشتری را داشته باشند.
پیشنهادات وفاداری ویژه را برای افزایش تعامل با برند به اشتراک بگذارید
برانامه چند روز امتیاز را اجرا کنید و اعلامیه را از طریق پیامک ارسال کنید. چرا؟ چون بیش از 46 درصد از مصرفکنندگان میگویند که اگر متنی درباره امتیازات وفاداری یا پاداشهایی که کسب میکنند دریافت کنند، تشویق میشوند تا خرید خود را تکمیل کنند. این پیشنهادات منحصر به فرد برنامه وفاداری پیامک نه تنها باعث تعامل مشتری با مارک پیامک برند شما می شود
به افراد خاص امتیازات انحصاری بدهید و آنها را برای رسیدن به سطوح جدید توانمند کنید
مصرف کنندگان امروزی خواهان تجربه های منحصر به فرد و شخصی از برندها هستند، بنابراین مطمئن شوید که با وفادارترین مشتریان خود مانند افراد خاص واقعی رفتار می کنید. از پیامک برای ارتباط با آنها در مورد هدیههای ویژه بر اساس هر سطحی که در آن قرار دارند، استفاده کنید. آنها را در تاریخ های بازاریابی کلیدی مانند جمعه سیاه / دوشنبه سایبری درگیر کنید و آنها را تشویق کنید تا از این مزیت استفاده کنند تا سفارشات خود را به موقع تحویل دهند. وقتی عضوی در حال نزدیک شدن به رسیدن به سطح بعدی است، به آنها اطلاع دهید و نکاتی را برای ارتقاء سطح به آنها ارائه دهید.
نکته حرفه ای: اعضای برنامه وفاداری را هدف قرار دهید که امتیاز آنها در 30 روز آینده منقضی می شود تا بتوانید بالاترین نرخ خرید را مشاهده کنید و در عین حال تعهد وفاداری را کاهش دهید.
اطمینان حاصل کنید که برنامه های شما کاملاً با اکو اس ام اس همگام هستند
برای ایجاد تجربیات یکپارچه برنامه وفاداری پیامک با استراتژیهای بالا، باید کانالهای شما عمیقاً یکپارچه باشند، کاملاً هماهنگ باشند و دادههای زیادی را بین آنها به اشتراک بگذارند. اکو اس ام برنامه وفاداری را هدایت کنند و ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهند، و همچنین داده ها را با هم جمع می کنند و بینش های مهمی را که برای شخصی کردن، به یاد ماندنی کردن و تبدیل شدن به این تجربیات نیاز دارید به اشتراک می گذارند.
اکو اس ام اس هر نقطه تماس مشتری، از وب سایت گرفته تا ایمیل گرفته تا پیام متنی، فرصت بزرگی را برای برندها فراهم می کند تا به شیوه ای معنادار درگیر شوند. و داده های برنامه وفاداری می تواند این تعاملات را به سطح بعدی برساند. از آنجایی که بازاریابان همچنان تمرکز خود را بر حفظ مشتری تغییر می دهند، یک برنامه وفاداری استراتژیک تجربیات شخصی سازی شده و بسیار مرتبط را ارائه می دهد که باعث می شود خریداران به بازار بازگردند.
دیدگاهتان را بنویسید